Een andere geverfde lap werd achtergrond voor een molenquiltje.Inspiratie was de molen die staat in de polder "Het Noorden". Leuk om wat mee te doen.
zaterdag 16 juli 2011
Inspiratie
Afgelopen week was ik met Tineke (wij zijn al 41!! jaar vriendin) naar Texel.
Dit doen we al een paar jaar, een weekje samen op pad,naaimachines mee,stof,patronen en natuurlijk ook veel ideeën. Deze keer had ik ook verf meegenomen en hebben we allerlei lapjes geverfd. Leuk om te doen,voor Tineke de eerste keer,én een groot succes.
We hadden mooie lapjes en Tineke raakte geïnspireerd door het boek:
The Quilter's Book of Design van Ann Johnston. Zie hier haar quilt,die straks boven haar bureau komt te hangen.
Ik heb al vaker geverfd.Dit lapje moest gewoon :"Storm boven Texel" worden,zeker na de storm van de afgelopen dagen. Eerst miste ik iets,maar nadat ik twee huisjes een rood dak had gegeven,vond ik het quiltje goed genoeg voor mijn A4 van juli.
Een andere geverfde lap werd achtergrond voor een molenquiltje.Inspiratie was de molen die staat in de polder "Het Noorden". Leuk om wat mee te doen.
Maar we kunnen ons ook goed ontspannen. 's Maandags naar de markt en de boekwinkel geweest. En hele leuke boeken en bladen gekocht.
Tineke kookte voor ons,en ik zorgde voor de drank!
Ik zag trouwens dat ik weer nieuwe volgers heb. Leuk is dat toch. Ik zal weer wat vaker van me laten horen.
Een andere geverfde lap werd achtergrond voor een molenquiltje.Inspiratie was de molen die staat in de polder "Het Noorden". Leuk om wat mee te doen.
zondag 26 juni 2011
BLOG OPMAAK
Wie herkent dit: onvrede over de manier waarop je blog eruit ziet.
Bij mij staan rechts allerlei gadgets:volgers,blogs enz.
Nou zit daar een heel leeg stuk,en dat vind ik niet mooi.
Het lukt me ook niet om de titels van de gadgets te plaatsen. Sla ze keurig op,zoals ik denk dat het moet.
Dus doe ik waarschijnlijk iets niet goed. Mia heeft me laatst al eens geholpen,maar het is nog steeds niet naar mijn zin.
Het mooie gedicht wat er stond ben ik nu ook kwijt (heb het nog wel in Word staan hoor).
Wie kan mij,gewoon via een mailtje, vertellen hoe ik dit wat mooier kan krijgen?!
Bij mij staan rechts allerlei gadgets:volgers,blogs enz.
Nou zit daar een heel leeg stuk,en dat vind ik niet mooi.
Het lukt me ook niet om de titels van de gadgets te plaatsen. Sla ze keurig op,zoals ik denk dat het moet.
Dus doe ik waarschijnlijk iets niet goed. Mia heeft me laatst al eens geholpen,maar het is nog steeds niet naar mijn zin.
Het mooie gedicht wat er stond ben ik nu ook kwijt (heb het nog wel in Word staan hoor).
Wie kan mij,gewoon via een mailtje, vertellen hoe ik dit wat mooier kan krijgen?!
BEE
Na een lange afwezigheid (ja, het is voor ons vakantietijd) was ik vrijdag weer op de bee.
Ik had de foto's van Canada mee,die ik aan nieuwsgierige dames heb laten zien. Ik kreeg meteen weer zin om terug te gaan,want het is een geweldig leuke tijd geweest.
Er was natuurlijk weer een heleboel te zien.
Maria houdt van stitchery,én van Leo, haar man, die goed kan koken. Ze maakte voor hem dit keukenquiltje.

Mia had in haar kast een compleet onaf pak hexjes gevonden en ging daarmee aan de slag.

En verder valt er altijd wel een mooie quilt te bewonderen (deze is van Jane).

En Madelon en Marina hadden het ook druk.Met ?? o ja, de route naar een Actionwinkel waar weer leuke plastic mapjes te koop zijn.

's Avonds kregen we van Annie via de mail weer een hele lijst met nieuwe data. Heerlijk om te weten dat we tot eind van het jaar weer onder de pannen zijn.
Ik had de foto's van Canada mee,die ik aan nieuwsgierige dames heb laten zien. Ik kreeg meteen weer zin om terug te gaan,want het is een geweldig leuke tijd geweest.
Er was natuurlijk weer een heleboel te zien.
Maria houdt van stitchery,én van Leo, haar man, die goed kan koken. Ze maakte voor hem dit keukenquiltje.
Mia had in haar kast een compleet onaf pak hexjes gevonden en ging daarmee aan de slag.
En verder valt er altijd wel een mooie quilt te bewonderen (deze is van Jane).
En Madelon en Marina hadden het ook druk.Met ?? o ja, de route naar een Actionwinkel waar weer leuke plastic mapjes te koop zijn.
's Avonds kregen we van Annie via de mail weer een hele lijst met nieuwe data. Heerlijk om te weten dat we tot eind van het jaar weer onder de pannen zijn.
woensdag 15 juni 2011
CANADA
En ja, daar ging ik toch zomaar naar Canada. Nou ja,zo maar. Het was een hoop geregel,maar de moeite meer dan waard.
Het Quiltersgilde was gevraagd om quilts aan te leveren voor een tentoonstelling in Ailsa Craig. Behalve quilts,konden ook zo'n 20 mensen mee, en ik heb van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. En geen spijt hoor,het was werkelijk een geweldige ervaring.
De tentoonstelling was zeer goed georganiseerd, en ik kan zeggen dat ik erg trots ben dat er ook een quilt van mij hing.

We hebben ontzettend veel mensen gesproken,want de bedoeling was dat wij af en toe meedraaiden op de tentoonstelling.Veel bezoekers kwamen oorspronkelijk uit Nederland en vonden het leuk om (weer eens) Nederlands te praten.
Annie en ik waren ondergebracht bij Trucy en Gerard, twee allerhartelijkste mensen die ons geweldig verwend hebben.Iedere ochtend stond het ontbijt klaar,we werden gebracht en gehaald waarheen we maar wilden.

Natuurlijk hebben we ook quiltwinkels bezocht en heb ik mooie dingen gekocht.

Ik ben een echte blauw fan,en toen ik dit boek zag,MOEST ik het gewoon kopen. Vooral omdat er een pakket stof bij lag wat precies helemaal voor mij daar lag. En dat kun je niet laten liggen natuurlijk.

We zijn ook naar de tentoonstelling van het Canadese gilde geweest,maar ik moet eerlijk zeggen dat die me erg tegenviel. En dan niet alleen qua hoeveelheid quilts,maar ook de kwaliteit viel me tegen. En bij "onze" tentoonstelling waren altijd koffie/thee en heerlijke lunches te krijgen.
Maar ik heb er wel een boek gekocht.
Ik maak iedere maand een A 4 quiltje,deze maand is het een jaar geleden dat mijn moeder overleed. Daarom een quiltje met een rode ster. Toen ik vanmorgen het boek opende wat ik had gekocht,zag ik deze sterrenquilt, hij heeft veel weg van mijn quiltje vond ik. En dat is toch heel toevallig,want ik had het boek nog niet bekeken.
(klik even op de blauwe sterrenquilt).
En na twee weken moesten we echt naar huis.We werden door een bus opgehaald en via een leuke route gingen we naar de Niagara watervallen.Maar eerst langs een quiltwinkel!

Een heel leuk en inspirerend boek. Gelukkig had ik nog een mooi pakket katoen gekocht.En daar ga ik deze quilt van maken, met Kaffe Fasset stoffen moet dit wel mooi worden.
De Niagara watervallen waren schitterend!! Heel overweldigend, en ik was er zeer van onder de indruk.

En daarna weer naar huis. Proberen al deze indrukken te verwerken en misschien..... volgend jaar met Jeroen???
Het Quiltersgilde was gevraagd om quilts aan te leveren voor een tentoonstelling in Ailsa Craig. Behalve quilts,konden ook zo'n 20 mensen mee, en ik heb van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. En geen spijt hoor,het was werkelijk een geweldige ervaring.
De tentoonstelling was zeer goed georganiseerd, en ik kan zeggen dat ik erg trots ben dat er ook een quilt van mij hing.
We hebben ontzettend veel mensen gesproken,want de bedoeling was dat wij af en toe meedraaiden op de tentoonstelling.Veel bezoekers kwamen oorspronkelijk uit Nederland en vonden het leuk om (weer eens) Nederlands te praten.
Annie en ik waren ondergebracht bij Trucy en Gerard, twee allerhartelijkste mensen die ons geweldig verwend hebben.Iedere ochtend stond het ontbijt klaar,we werden gebracht en gehaald waarheen we maar wilden.
Natuurlijk hebben we ook quiltwinkels bezocht en heb ik mooie dingen gekocht.

Ik ben een echte blauw fan,en toen ik dit boek zag,MOEST ik het gewoon kopen. Vooral omdat er een pakket stof bij lag wat precies helemaal voor mij daar lag. En dat kun je niet laten liggen natuurlijk.

We zijn ook naar de tentoonstelling van het Canadese gilde geweest,maar ik moet eerlijk zeggen dat die me erg tegenviel. En dan niet alleen qua hoeveelheid quilts,maar ook de kwaliteit viel me tegen. En bij "onze" tentoonstelling waren altijd koffie/thee en heerlijke lunches te krijgen.
Maar ik heb er wel een boek gekocht.
Ik maak iedere maand een A 4 quiltje,deze maand is het een jaar geleden dat mijn moeder overleed. Daarom een quiltje met een rode ster. Toen ik vanmorgen het boek opende wat ik had gekocht,zag ik deze sterrenquilt, hij heeft veel weg van mijn quiltje vond ik. En dat is toch heel toevallig,want ik had het boek nog niet bekeken.
(klik even op de blauwe sterrenquilt).
En na twee weken moesten we echt naar huis.We werden door een bus opgehaald en via een leuke route gingen we naar de Niagara watervallen.Maar eerst langs een quiltwinkel!

Een heel leuk en inspirerend boek. Gelukkig had ik nog een mooi pakket katoen gekocht.En daar ga ik deze quilt van maken, met Kaffe Fasset stoffen moet dit wel mooi worden.
De Niagara watervallen waren schitterend!! Heel overweldigend, en ik was er zeer van onder de indruk.
En daarna weer naar huis. Proberen al deze indrukken te verwerken en misschien..... volgend jaar met Jeroen???
dinsdag 19 april 2011
IETS ANDERS
Deze week kwam hij af, mijn pijpenkrulsjaal.

Het patroon en de wol kocht ik bij Greetje
Zij had de sjaal om op de regiodag in Swifterbant. Ik was er helemaal weg van en na een paar weken hard werken is hij dan af. Het haken viel me niet mee,na drie krullen (en het zijn er 128!) moest ik echt stoppen omdat ik dan pijn in mijn handen kreeg.
Volgens mij is Liesbeth er ook mee bezig,maar zij noemt het een wokkelsjaal.
In ieder geval een leuk klusje.
Mijn moeder was in haar jeugd een beetje rebels én had rood haar. Mijn opa zei dan ook vaak:"Look out for the Red Star".
Nu zie ik overal rode sterretjesstof en dan moet ik er iets mee doen. En dat worden dan kleine hexagonnetjes. Wat een gepriegel,maar wel leuk. Geen idee wat het moet worden,dat zie ik wel als ik alle hexjes af heb.

Voor de tentoonstelling in Canada had ik een quilt aangemeld en hij mag mee!!
Heb hem twee weken geleden naar Nijkerk gebracht,wat een stapel lag daar al.
Ik heb bewondering voor het bestuur,wat een hoop werk hebben ze eraan. Maar wat zal het daar leuk en mooi worden met al die Hollandse quilts.

Over vier weken zijn we in het verre Canada!!
Zie ik jullie voor die tijd nog op de ledenvergadering?
En wat las ik op het blog van Scrappatch? Zij heeft veel onaffe quilts. Wat een herkenning. Ik vind altijd dat mijn quilts afmoeten,maar vaak heb ik geen zin,vind ik de top al mooi genoeg. Ben altijd blij als ik niet de enige blijk te zijn!!

Het patroon en de wol kocht ik bij Greetje
Zij had de sjaal om op de regiodag in Swifterbant. Ik was er helemaal weg van en na een paar weken hard werken is hij dan af. Het haken viel me niet mee,na drie krullen (en het zijn er 128!) moest ik echt stoppen omdat ik dan pijn in mijn handen kreeg.
Volgens mij is Liesbeth er ook mee bezig,maar zij noemt het een wokkelsjaal.
In ieder geval een leuk klusje.
Mijn moeder was in haar jeugd een beetje rebels én had rood haar. Mijn opa zei dan ook vaak:"Look out for the Red Star".
Nu zie ik overal rode sterretjesstof en dan moet ik er iets mee doen. En dat worden dan kleine hexagonnetjes. Wat een gepriegel,maar wel leuk. Geen idee wat het moet worden,dat zie ik wel als ik alle hexjes af heb.
Voor de tentoonstelling in Canada had ik een quilt aangemeld en hij mag mee!!
Heb hem twee weken geleden naar Nijkerk gebracht,wat een stapel lag daar al.
Ik heb bewondering voor het bestuur,wat een hoop werk hebben ze eraan. Maar wat zal het daar leuk en mooi worden met al die Hollandse quilts.

Over vier weken zijn we in het verre Canada!!
Zie ik jullie voor die tijd nog op de ledenvergadering?
En wat las ik op het blog van Scrappatch? Zij heeft veel onaffe quilts. Wat een herkenning. Ik vind altijd dat mijn quilts afmoeten,maar vaak heb ik geen zin,vind ik de top al mooi genoeg. Ben altijd blij als ik niet de enige blijk te zijn!!
dinsdag 22 maart 2011
LEKKER BEZIG
Zo,ik ben weer hard aan de slag. Op Texel heb ik zo'n 400!! blokjes gesneden voor een Kaffe Fassett quilt.

Al jaren wil ik een Kaffe quilt maken, en dan volgens een patroon van hem.
Op het blog van Marjolijn zag ik een leuke quilt en ik heb haar gemaild want dit is een leuk en makkelijk én lekker bont patroon.
Het is een bestaand patroon,maar de maten zijn aangepast, want het waren erg grote blokken.

Verder is eindelijk de top van de Elzasquilt af. Hier zien jullie wat stukken ervan.

Morgen gaan Annie en ik op pad.
Eerst naar de miniquilttentoonstelling in Meppel.
En daarna naar Amersfoort,naar de winkel van Laura. Een hele trip,maar wel een hele leuke.
Ik zou nog melden hoe het met Canada zit. Vorig jaar vertelde Jeanne op de ledenvergadering van het Quiltersgilde over een tentoonstelling (met Nederlandse quilts) die in Ailsa Craig in Canada gehouden gaat worden.
Voor een aantal quiltsters reden om een reis te boeken en dus vertrekken we 18 mei voor twee weken naar het verre Westen.
Geweldig leuk lijkt het me en ik ben al een beetje bezig met voorbereiden:welke kleding moet mee, welke papieren,hoe werkt het daar met stroom enz.
Spannend allemaal.
Al jaren wil ik een Kaffe quilt maken, en dan volgens een patroon van hem.
Op het blog van Marjolijn zag ik een leuke quilt en ik heb haar gemaild want dit is een leuk en makkelijk én lekker bont patroon.
Het is een bestaand patroon,maar de maten zijn aangepast, want het waren erg grote blokken.
Verder is eindelijk de top van de Elzasquilt af. Hier zien jullie wat stukken ervan.

Morgen gaan Annie en ik op pad.
Eerst naar de miniquilttentoonstelling in Meppel.
En daarna naar Amersfoort,naar de winkel van Laura. Een hele trip,maar wel een hele leuke.
Ik zou nog melden hoe het met Canada zit. Vorig jaar vertelde Jeanne op de ledenvergadering van het Quiltersgilde over een tentoonstelling (met Nederlandse quilts) die in Ailsa Craig in Canada gehouden gaat worden.
Voor een aantal quiltsters reden om een reis te boeken en dus vertrekken we 18 mei voor twee weken naar het verre Westen.
Geweldig leuk lijkt het me en ik ben al een beetje bezig met voorbereiden:welke kleding moet mee, welke papieren,hoe werkt het daar met stroom enz.
Spannend allemaal.
woensdag 2 maart 2011
DRUK? DRUK!
Zoals jullie weten heb ik me aangemeld als "standbouwer" voor het Quiltersgilde.En dat betekent dat ik op de Expo in Vijfhuizen heb gestaan.
Eerst op donderdag de stand ingericht en daarna op zondag met quiltvriendin Annie op de beurs gestaan. Er kwamen heel veel bekenden langs en we hebben een heerlijke dag gehad. Ik merkte dat ik in de loop der jaren heel wat mensen heb ontmoet, en velen kennen me van.... Birmingham, midweek, bestuur, blog, enz.enz. Hele leuke ontmoetingen.En toen ik afgelopen zondag met quiltvriendin Maria op de Handwerkenbeurs in Zwolle stond was het zo mogelijk nog drukker. Wat een leuke mensen heb je toch!!
Maar ik quilt ook, hoewel ik er niet zoveel tijd aan besteed heb.
Het overlijden van mijn moeder is nog niet helemaal verwerkt, en ik heb gemerkt dat ik nog veel tijd voor mezelf nodig heb, dus af en toe een handwerkje, de tuin in, lezen en vooral doen waar ik zin in heb. En langzaamaan kom ik er wel!
In de zomervakantie kocht ik op een brocante in Frankrijk zo'n leuk oud kaartenrek, met de bedoeling er foto's en kaarten in te zetten. Maar helaas zijn de vakjes erg klein. Dus besloot ik zelf kaarten te maken. En wat is dat toch leuk. En wat zou ik graag een soort webwinkeltje beginnen.
En dan kaarten verkopen, en wat dacht je van deze knuffels?
Patronen uit het boek: Knuffels om te naaien, uitgegeven door Marie Claire.
Op de bee was het druk, iedereen was er, en we hadden zelfs drie gasten:
de kleinzonen van Mia (worden door Mia gestimuleerd om toch vooral leuke dingen te doen zoals kleuren,tekenen en vooral zichzelf te zijn).
En Tineke was er, mijn vriendin uit Haarlem die een dagje op visite kwam.
Zij heeft het druk met werken, en haar vrije tijd gebruikt ze om te quilten
(vorig jaar waren we samen een weekje op Texel).
Agaath is altijd een stille werker,maar ze zit niet stil!
En Annie was bezig voor het goede doel:
En nu schijnt de zon, dus ga ik zo stemmen en meteen maar een eindje fietsen,lijkt me heerlijk.
En daarna verder met het quiltje van de Elzas, ik heb het uit elkaar gehaald en ben nu zwarte tussenstukken aan het verwerken, ze stellen de balken in de Elzasser huizen voor. Een heel secuur werkje, volgende keer doe ik het meteen!!
O ja, ik vergeet helemaal te vertellen dat ik naar Canada ga.
Nou, dat moet dan maar een volgende keer!!
En dan kaarten verkopen, en wat dacht je van deze knuffels?
Patronen uit het boek: Knuffels om te naaien, uitgegeven door Marie Claire.
Op de bee was het druk, iedereen was er, en we hadden zelfs drie gasten:
de kleinzonen van Mia (worden door Mia gestimuleerd om toch vooral leuke dingen te doen zoals kleuren,tekenen en vooral zichzelf te zijn).
Agaath is altijd een stille werker,maar ze zit niet stil!
Abonneren op:
Posts (Atom)