dinsdag 22 maart 2011

LEKKER BEZIG

Zo,ik ben weer hard aan de slag. Op Texel heb ik zo'n 400!! blokjes gesneden voor een Kaffe Fassett quilt.


Al jaren wil ik een Kaffe quilt maken, en dan volgens een patroon van hem.
Op het blog van Marjolijn zag ik een leuke quilt en ik heb haar gemaild want dit is een leuk en makkelijk én lekker bont patroon.
Het is een bestaand patroon,maar de maten zijn aangepast, want het waren erg grote blokken.



Verder is eindelijk de top van de Elzasquilt af. Hier zien jullie wat stukken ervan.


Morgen gaan Annie en ik op pad.
Eerst naar de miniquilttentoonstelling in Meppel.
En daarna naar Amersfoort,naar de winkel van Laura. Een hele trip,maar wel een hele leuke.

Ik zou nog melden hoe het met Canada zit. Vorig jaar vertelde Jeanne op de ledenvergadering van het Quiltersgilde over een tentoonstelling (met Nederlandse quilts) die in Ailsa Craig in Canada gehouden gaat worden.
Voor een aantal quiltsters reden om een reis te boeken en dus vertrekken we 18 mei voor twee weken naar het verre Westen.
Geweldig leuk lijkt het me en ik ben al een beetje bezig met voorbereiden:welke kleding moet mee, welke papieren,hoe werkt het daar met stroom enz.
Spannend allemaal.

4 opmerkingen:

  1. Wat zien die KF blokken er al prachtig uit. En het wordt dus weer heel anders dan mijn quilt. Wat is dat toch leuk. En inderdaad een heerlijk eenvoudig patroon met naaien. Ik ben zelf druk bezig met het vastzetten van grote bloemen op de quilt. Binnenkort verschijnt er wel weer wat op mijn blog.
    En je Elzasquilt ziet er ook spannend uit.
    En morgen loop ik ook in Meppel, wie weet komen we elkaar nog tegen. Ik zal nog even goed naar je foto kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heerlijk zeg dat je voor die tentoonstelling naar canada gaat. Dat is nog eens een goede combinatie.

    Het naaien van jouw kf gaat vast sneller dan het snijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mieke, leuke week op Texel zo te zien, ben benieuwd naar het resultaat, en je Elzas gaat de goede kant op zo te zien.
    Canada .... is het daar al een beetje warm???
    gr.mia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeel mooi, die KF blokken. Ik ga je volgen! Kom je ook eens kijken op mijn blog? Sinds najaar 2010 quilt ik ook, maar ik doe nog veel meer!

    Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen