zondag 22 oktober 2017

MACRAMÉ

Heel lang geleden was macramé "in". Ik vond het erg leuk en deed het ook erg vaak.
Nu is het weer terug en ging ik er in de vakantie mee aan de slag.
Van iedere camping heb ik iets gebruikt. Bovenaan een takje uit Arlon.
Daarna kastanjes uit Metz. Op de camping en vlak naast de camping staan veel kastanjebomen en daarvan gingen veel kastanjes mee naar huis. Daar ga ik met de kleinkinderen weer mee knutselen.
De ring staat voor onze 41 jarige huwelijksdag. Die vierden we in Mâcon. Daaronder een takje uit Matour en onderaan een veer van een zwaan in Lormes.

Ik las het boek :"Schorshuiden" van Annie Proulx. Wat een mooi boek. In het boek (natuurlijk, zou ik bijna zeggen) werd geschreven over Lewis en Clark en over Vogelvrouwen. De veer staat ook symbool voor de Indianen.
Zo maakte ik een leuke herinnering aan onze vakantie.

9 opmerkingen:

  1. Ook ik heb veel aan macramé gedaan. Dat was helemaal hot in het begin van ons huwelijk. Je hebt zo een leuk aandenken gemaakt Mieke. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker heel in nu , mooie en artistieke verwerwerking! Ook ik was vroeger druk bezig met macramé! Leuk toch....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk bedacht! Ik kan dat boek waar je eerder over schreef van Annie P. niet te pakken krijgen. Maar ik blijf speuren. De bieb kan er meestal wel aan komen in een andere bieb
    Maar deze dus niet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk bedacht! Ik kan dat boek waar je eerder over schreef van Annie P. niet te pakken krijgen. Maar ik blijf speuren. De bieb kan er meestal wel aan komen in een andere bieb
    Maar deze dus niet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, leuk is dat! Ik heb het ook veel gedaan. Met wit vissers garen en bruine kralen. Ik heb nog ergens een riem liggen met lange franje. En vroeger met de kinderen vaak schelpen hangers gemaakt van schelpen, die we van vakantie meenamen. Mijn dochter vroeg laatst :Mam, kun jij macrameen? Ik wil zo'n wandversiering maken. Lijkt mij leuk om dat samen met haar te doen. Leuke hanger heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Macrame wie heeft in de de jaren 70 niet iets van Macrame gemaakt? overal was het te zien.
    Leuk om met deze oude techniek een vakantie herinnering te maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh, wat vind ik dit ontzettend leuk, schitterend idee. Mooi souvenier.
    Heel graag deed ik dat, macrameën, moest het maar weer eens oppikken, ergens ligt er nog wel een boek.

    BeantwoordenVerwijderen