zondag 6 augustus 2017

VIDE GRENIERS

Omdat de kinderen met hun gezin op vakantie waren, konden wij er ook even tussenuit. Caravan gehaald en op naar de Morvan in Frankrijk. We stonden op een fijne camping, op loopafstand van het dorp. Top dus. 
Gelukkig waren er wat vide greniers zodat we ons gespaarde muntgeld konden uitgeven. De tassen waren dus goed gevuld af en toe, want ook de markten in de omgeving bezochten we. 
Hier onze buit:
Voor de verzameling suikerpotten:
Deze gaat bij de verzameling gouden kitsch met tekst. Enig hè. 
Kan bij het blauw-wit landschapservies:
Niet helemaal onze kleur, maar ik kon ze niet laten staan:
En natuurlijk blauw-witte borden. 
We zijn goed geslaagd, vinden we. 


15 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk, struinen over een vide grenier. Heerlijk om te doen. En wat heb je goed gescoord. Altijd leuk, zulke vakantieherinneringen.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie vondsten zeg. Ik vind vooral 'gouden kitsch met tekst' superleuk. Ik heb het niet bedacht, helaas, maar het zou zomaar mijn verzameling kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen flauw idee wat vide grenier betekent maar je hebt alles heel thuis gekregen? Leuk voor het afstoffen die verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke aanwinsten! Ik denk dat een vide grenier een rommelmarkt is?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vide greniers is het leegmaken van de zolders. Dan komt er veel rommel maar ook heel veel leuks tevoorschijn. Mensen willen er graag vanaf en zijn bereid tot onderhandelen over de prijs. Dat doe ik meestal dan ook, maar soms, zoals bij zo'n blauw-wit kannetje voor twee euro, is de prijs voor mij ok.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een soort garage-sale zoals in USA en Canada. Wat een leuke schatjes heb je gevonden, beetje schatgraven ;-)
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Mooie dingen hoor. Fijn hè kijken zoeken en dan ook nog wat vinden. En dan die Franse sferen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige buit neem je weer mee naar huis!
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie dingen kocht je. En nu ben ik stiekem benieuwd naar de leuke camping. Krijgen we die ook nog te zien? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is de camping in Lormes. Aan een meer en tien minuten lopen naar het dorp met redelijk wat winkels. En een terras voor een lekkere kop koffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een leuke spullen gescoord. Wij snuffelen dit soort dingen ook vaak op, maar dan meestal in Engeland.
    Leuke site heb je en wat ben je creatief! Ik ga je lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Via een andere site kwam ik hier een kijkje nemen.

    Leuk dat blauwe servies, ik spaar zo ook een servies bij elkaar.
    Ook wit met blauw, maar het is wel anders dan deze.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed geslaagd zeg ! Als ik het goed begrijp heb jij héél veel soorten servies, grappig.

    BeantwoordenVerwijderen