maandag 29 mei 2017

AAN DE SLAG

Onlangs was ik weer een week op Texel met mijn vriendin Tineke. Zoals ieder jaar hadden we onze naaimachines en stofjes mee. We deden het wat rustiger aan dan andere jaren, en gingen zelfs een dag met een boot naar Vlieland.

Deze steiger inspireerde me om dit te doen met de zelfgeverfde stoffen.
Het is geen groot werk, 15x 45 cm., maar ik vond het te grof.
Daarom ook wat kleiner gewerkt, de lijntjes zijn zo'n 2 mm.
Hier wil ik mee verder gaan. Ik maak nooit een tekening of ontwerp voor ik een quilt maak. Ik houd ervan om te beginnen en dan maar te zien wat het wordt.Vandaar eerst iets met brede lijnen en dan zien dat het anders moet.
P.S.: rechts op mijn blog zie je de melding: Submit. Als je hier op klikt kun je je e-mailadres invullen en krijg je automatisch een mailtje als ik een nieuw blogbericht heb geplaatst. 

12 opmerkingen:

  1. Ik vind ze allebei prachtig. Wat ben je toch een creatieve geest. Een steiger zien en dan zoiets kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms wel vermoeiend hoor, om overal maar lijnen te zien die ik dan in stof om wil zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi effect bij de smalle linntjes mede door de kleurnuances van de achtergrond stof!
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. natuurlijk is die steiger mooi, maar het subtiele van de fijne lijntjes is prachtig. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ach en lijnen zijn overal en altijd en altijd weer een nieuwe inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb gelukkig veel stof, dus ik kan nog even door.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blokken ! De fijne lijnen zijn perfect! Dus ga nog even door!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi om je zo te laten inspireren door dingen om je heen. Ben benieuwd hoe je verder gaat, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De brede strepen vind ik ook mooi. Fijn hoor, zo'n afwijking, hihi. Telkens als je strepen of lijnen ziet weer met een hoofd vol quiltideetjes lopen. Ach, genieten toch!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Uit al jouw quilts blijkt jouw voorliefde voor het lijnenspel. Echt een eigen stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig mooi om zo geinspireerd te zijn door een steiger. Ik zal het eens aan m'n dochter laten zien die is dol op inspiratiebronnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het quiltje met de brede lijnen met het grote contract prachtig! Ik ben een groot aanhanger van het begin en probeer-principe!

    BeantwoordenVerwijderen