maandag 15 oktober 2018

STOFFENMARKT

Zaterdag waren we naar de stoffenmarkt in Utrecht.
Zo’n dag begint natuurlijk met koffie met appelgebak.
Jammer dat meneer Post zijn auto voor het terras had gezet, anders konden we genieten van alles en iedereen die langsloopt.
We hadden vandaag een missie: in februari krijgt Johnny een broertje en net als voor alle andere kleinkinderen ga ik een dekentje voor hem maken.Deze keer een grijze.
Ik kocht maar meteen garen, beter méé dan óm verlegen.
Op het blog van Ilse zag ik leuke colsjaals en daar kocht ik ook stof voor.
Voor mij de prachtige blauwe stof met vogels en bloemen, voor Jeroen de vissen.
En ook hier voering en garen meegenomen.
En deze voor cols voor de kleinkinderen. Voor iedere smaak een kleurtje.
 
En aan het eind van de dag met volle tassen in de trein weer naar huis.
 

17 opmerkingen:

  1. Wat een leuke stoffen, jij hoeft je voorlopig niet te vervelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, de stoffenmarkt en jouw missie is - voorlopig - goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaat vast allemaal heel leuk worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoorde van iemand dat de stoffenmarkt tegenwoordig nog maar de helft is van vroeger. Ben er lang niet geweest....
    Carol Cox, de reuze mooie en leuke quiltwinkel is ook in Utrecht hoor :-) :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor. Ik.kom er al 34 jaar regelmatig. Soms zijn er kramen op vakantie bijv. In januari

      Verwijderen
  5. Je hebt je slag geslagen, mooie stoffen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke dag! En een goed begin is het halve werk toch... Ja, koffie en appeltaart gaan er bij mij ook wel in hoor..
    Fijn dat je nu alles in huis hebt en zo aan de slag kunt gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed geslaagd dus èn je hebt weer wat te doen.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig bezoek aan de stoffenmarkt! En leuke ideetjes om al deze stof te verwerken.
    Ook wij hebben hier in Eindhoven een aardig ruime keuze op de stoffenmarkt dinsdags. Geweldig toch om van alles te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedenavond Mieke,

    Kwam je net tegen op mijn blog waar je een reactie achterliet,
    bedankt voor je complimenten. Natuurlijk kom ik dan meteen op
    jou blog langs. Mooie materialen heb je gekocht op de stoffenmarkt
    voor verschillende projecten, het ziet er veel belovend uit allemaal.
    Wat kan een mens dan genieten hé als bij thuiskomst al het moois
    weer op tafel komt. Veel succes met alle vorderingen.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, ik ben regelmatig op die markt te vinden. Zaterdag niet. Hadden we elkaar herkend? Ik krijg zin in col shawl. Ga er ook eentje maken! Succes met de mooie lappies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een onwijs lieve persoonlijke kaart kreeg ik vandaag van jou.
    Wat ben je toch origineel.
    Dank je wel, ontzettend lief en erg gewaardeerd
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Is dat wafeltjesdoek die bovenste stof ? Daar maakte ik ooit een hangmatje van voor in de box.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fantastische buit! En dan ook nog eens in mooie tassen verpakt... Ik ben heel benieuwd hoe de eindresultaten eruit komen te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier nogmaals reactie. Heb jij afmeting colshawl volwassenen paraat? Anders ga ik weer van alles proberen.wjl.liever gewoon de maten dan ga ik morgen. Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De dag beginnen met koffie en appeltaart is altijd een goed idee ;-).
    Wat een mooie stoffen heb je gekocht!
    En je tassen ... super leuk.
    Veel naaiplezier. Ben benieuwd!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen