maandag 22 oktober 2018

APPLICEREN

Zaterdag was ik een dag naar Den Bosch naar de winkel van Wietske om te gaan appliceren. Ik weet natuurlijk wel een beetje hoet dat moet, en heb het weleens gedaan, maar nu ging ik voor de fijne kneepjes.
We waren met een leuk groepje dames met een enthousiaste juf.
We begonnen simpel, maar het viel me niet mee. 
Ik kreeg wat extra uitleg, maar het bleef moeilijk.
 
Dit was wel leuk, de festonsteek.
 
Binnenkort les 2, maar of ik enthousiast ga worden weet ik nog niet. Eerst maar eens de komende weken flink oefenen.

13 opmerkingen:

  1. Met de festonsteek, dat vind ik zelf erg moeilijk, krijg ze maar niet gelijk.
    Dus voor mij alleen needleturn applicatie, makkelijk en snel, maar dat is voor iedereen weer anders.
    Niet te snel opgeven hoor Mieke, want de patronen zijn vaak zo leuk, kijk maar naar mijn lieve sneeuwpop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, knap hoor dat je dit doet. Ik heb het na een hele grote baltimore quilt wel onder de knie, maar het blijft toch wel moeilijk!
    Maar oefening baart kunst hé !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat leek me een leerzame en leuke dag. Appliceren is leuk om te doen, maar wel heel erg priegelig. Maar als het af is, is het echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oefening baart kunst Mieke. 🤗 Zelf heb ik het inmiddels goed onder de knie.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook erg bedankt voor de bijzondere kaart die ik van jou mocht ontvangen. Heel apart. 👍🏼🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het komt goed Mieke, wacht maar af. je krijger straks echt lol in.
    Veel plezier nog deze week en liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed blijven oefenen Mieke, ik heb het ook geleerd, ben blij dat het nu steeds beter gaat en als je hele kleine steekjes maakt wordt het nog mooier.
    Enne...heel hartelijk bedankt voor de bijzondere kaart!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Appliceren is zo leuk als je er een beetje handig in wordt.. en dat gaat snel hoor!
    Gewoon blijven doen. Gezellig om zo bij Wieke te oefenen met andere dames..
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd gezellig, zo samen iets leren. Komt vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deed me zo denken aan mijn jonge jaren. Kleine wanddecoraties gemaakt met vilt.
    Nu ik hier toch ben, dankzij jou maak ik de kerstkaarten dit jaar op ATC formaat. Worden dus kerstkaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig zo samen.
    Oefening baart kunst ... ;-).
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk Mieke, ik heb eens op haar blog gekeken en zag daar jou ook weer bezig. Ik zal er ook eens binnenlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Appliceren ook niet mijn eerste keus en toch heb ik wel quilt's gemaakt met applicatie werk.
    Als je er maar de tijd voor neemt en je niet zo gauw laat ontmoedigen gaat het je vast lukken.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen