maandag 13 augustus 2018

SMALLE LIJNEN

Eerst dit: wat leuk dat ik er weer drie volgers bij heb. Welkom dames. Ik heb er nu 83,wat een aantal zeg.
Natuurlijk wist ik wat ik met de geverfde lappen wilde gaan doen. Smalle lijnen!
Ik ben er nog niet op uitgekeken en op een koel moment begon ik.
Eerst had ik wat blauwe stukken aan elkaar genaaid. Ik wilde er gekleurde stroken bij gebruiken, maar vond het niet geslaagd.
Daarna een proefje met gele stof. Een vierkant gesneden en wat stroken erin. Beter, maar dat was het nog niet helemaal.

Ineens bedacht ik me, dat ik strookjes stof aan elkaar kon naaien (Kathleen Loomis noemt dit ladders), en kijk, het knapt al op.
 
Nog maar een “ladder”.
 
En toen een blauwe strook gemaakt en erboven gespeld. 
JA, zo moet het worden. 
Ik ga dus verschillende formaten blokken maken en die aan elkaar zetten.
 
Voorlopig ben ik nog wel even bezig.


8 opmerkingen:

  1. Zier er heel apart en modern uit Mieke. Ben heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, want de blokken zijn niet gelijk van vorm.
    Eerst nog maar lekker ladders maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig dat werk met die lijnen. En een Opie zoektocht spanning te krijgen in de quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt vast weer mooi, ik houd ook erg van dit soort werk. Misschien maak ik ook nog eens zo’n quilt, maar voorlopig heb ik er nog geen tijd voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha leuk dat je weer met lijnen bezig bent,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch vond ik dat blauw met die kleuren ook mooi ;-)
    Maar zoals alles op de laatste foto bij elkaar komt; geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik het goed begrijp gaat het gele dus deel uitmaken van het geheel. Voor mij als quilt-leek is quilten het aan elkaar naaien van allemaal kleine lapjes maar ook erop naaien maakt er deel van uit? Leuk allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen