dinsdag 28 augustus 2018

KAFFE FASSETT

Wat houd ik toch van de stoffen van Kaffe Fassett. Vrolijk, kleurig, bont, dat zijn wel de kenmerken. Ik had een tijdje geleden bedacht dat ik weer een quilt met zijn stoffen wilde maken. Een patroon was snel gevonden, nl. log cabin. Ik maak zestien blokken, dan wordt de quilt ongeveer 1.60 x 1.60, een mooi maatje .
Ik heb de stof in stroken gesneden en op de gewenste volgorde gelegd. Speld erdoor dan zit alles mooi per blok bij elkaar.
Ruitjesstof is ook op maat geknipt en dan racen met de naaimachine.In het midden komt steeds
hetzelfde vierkantje.
 
Dan een vierkantje stof erop, en naaien maar.
Omslaan, en dan strijken, volgende strookje naaien en strijken en nog eens en ......
Kijk, weer bijna een blok af.
Er zijn al tien blokken af. Na een beetje spelen met de foto's zie ik dat het mooi wordt.
Heerlijk bont en kleurig.
P.S. Ik heb twee naaimachines, dus hoef niet steeds te ruilen als ik met de andere quilt bezig ben.

12 opmerkingen:

  1. Erg vrolijk en lekker bont! En log cabin is ook zo'n heerlijk patroon!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben zelf niet zo van die stoffen, juist omdat ze zo fel gekleurd zijn, maar toch wordt dit wel heel mooi.
    Je kunt het ook supersnel met de naaimachine, dus daar kan je van de winter al lekker onder gaan liggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk toch die KF stoffen, wordt je altijd vrolijk van. Leuk idee gewoon een log cabin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker vrolijk! Log cabin blijft gewoon een leuk patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk. Ik houd van de log cabin techniek.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk opschieten zo met die vrolijke stoffen. Handig met het ruitjespapier, (lijkt me wel een gepruts om het er weer achter vandaag te halen?) Mooi warme combi met het rood met blauw

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar word ik vrolijk van! Heerlijk even racen en je resultaat mag er zijn. Groetjes van Jozet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat doe je dat toch weer mooi, Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen