zaterdag 21 juli 2018

EINDELIJK WEER EEN QUILT AF

In 2008 ! begon ik met een hexjesquilt. Op de camping in Meursault zag ik een Belgische mevrouw die ook aan het quilten was.
Zij maakte een prachtig patroon van haar hexjes.

Ik vond het zo leuk, dat ik mijn werk uithaalde en opnieuw begon.
Hier en hier en hier schreef ik er al over.
En nu is hij dan eindelijk af! Ik ben er erg blij mee want hij is echt mooi geworden.
Ik ben zó blij dat hij, na tien jaar eindelijk af is. 
Na het doorquilten heb ik hem gewassen om de lijntjes van de quiltpen weg te wassen. De anti verkleurdoekjes in de wasmachine waren knalrood na het wassen. En nu kan hij op de bank. 
En heb ik tijd om iets nieuws te gaan beginnen. Of eerst maar de quilt voor Johnny afmaken?

12 opmerkingen:

  1. Nog nooit van anti verkleurdoekjes gehoord. Maar ik vind je werk wederom prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geworden Mieke. Geeft zeker een heerlijk gevoel, zo'n Affo aan de lijn! Fijn weekend!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een pronkstuk geworden.
    De doekjes kende ik al wel ,maar was vergeten dat ze bestonden . Goede vondst. Zeker geeft het veel voldoening dat hij na zoveel jaar nu af is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk gevoel als er weer een quilt af is en denken dat je weer aan iets nieuws mag beginnen.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geworden, fijn dat hij na zoveel jaar toch af is i.p.v. vergeten in een kast te liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Mieke wat is die mooi geworden!!!Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zie bij de eerste reactie dat ze nog nooit van anti-verkleurdoekjes heeft gehoord.
    Dacht dat iedereen die wel kende. Ze heten eigenlijk kleurenvangers geloof ik.
    Ik gebruik ze bij elke bonte was, meestal zit er wel een kleurtje in.
    Maar bij quilts gebruik ik er wel 5 en dan zijn ze allemaal donker van kleur, dus echt nodig om de lichte kleuren te beschermen.
    Wat moedig om de quilt weer uit te halen en opnieuw te beginnen.
    Maar na 10 jaar is het dus een affo, gefeliciteerd!
    Nu maar lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is prachtig en het geeft zeker voldoening wanneer je iets na zoveel jaren toch nog hebt afgemaakt. TOP !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed doorgezet. Knap!
    De quilt is prachtig geworden. Mooie kleuren.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een waar 10 jaren plan :) met een prachtig resultaat. Je moer er toch niet aan denken dat alles roze was geworden als je de anti verkleurdoekjes niet had gebruikt. Was je stof ook wel vooraf of vertrouw je altijd op de (magische) doekjes.

    BeantwoordenVerwijderen