woensdag 23 mei 2018

Privacyverklaring

Op het blog van Bussy Bessy Creatief staat een goede Pricacyverklaring. Met haar toestemming heb ik hem gekopieerd. 
Ik denk dat dit voldoende moet zijn voor de nieuwe Privacywet.
En nu gauw weer lekker gewoon bloggen.

Privacyverklaring  miekequilt

Omdat het mij niet helemaal duidelijk is waar ik als blogger en gebruiker van het programma Blogger aan moet voldoen wat betreft de AVG, heb ik besloten om veiligheidshalve toch een privacyverklaring op te stellen om zo te voldoen aan de Europese Privacywet. 
De blog miekequilt heeft mede als doel om de persoonsgegevens van lezers te respecteren. In onderstaande verklaring laat ik weten op welke wijze de blog miekequilt dit doet. 

Contactgegevens miekequilt
Wil je in contact komen met mij? Dat kan via de mail miekequilt of door een reactie achter te laten op een blogbericht op miekequilt

Verwerking persoonsgegevens
De blog miekequilt ontvangt GEEN persoonsgegevens van lezers middels Google Analytics.
Via het dashboard van Blogger kan ik onder andere bekijken hoeveel lezers mijn blog bezoeken, hoeveel procent er uit welk land van de wereld komt, hoeveel procent welke browser gebruikt en welke berichten ze lezen.
Deze informatie gebruik ik om het bezoek- en klikgedrag op miekequilt in kaart te brengen. Met deze informatie kan ik mijn blog verder optimaliseren. Ik zie hierbij geen persoonsgegevens. 

Reacties achterlaten onder een bericht
Onder blogberichten op miekequilt.blogspot.nl bestaat de mogelijkheid een reactie te plaatsen. De inhoud van deze reactie wordt beschikbaar voor alle lezers van het artikel en blijft online staan. 
Als je via je Google account een reactie plaatst, dan kan er worden doorgeklikt naar je profiel waarbij je gegevens gezien kunnen worden die je daar zelf zichtbaar hebt gemaakt (bv email, of een link naar je blog, of de datum vanaf wanneer je actief bent op blogger...).
Het is echter ook mogelijk om op mijn blog anoniem een reactie te plaatsen. 

Opslag persoonsgegevens
Ik verzamel geen gegevens van mijn blogbezoekers en
www.miekequilt.blogspot.nl heeft ook niet de intentie gegevens te verzamelen van blogbezoekers.
Als je denkt dat er zonder toestemming toch persoonlijke gegevens zijn verzameld, neem dan contact op met mij via miekequilt,dan kan ik de informatie verwijderen.

Bewaartermijn
miekequilt  bewaart reacties onder blogberichten voor de duur van de plaatsing van berichten die online staan. 

Maar je bent vrij om je eigen reactie weer te verwijderen als je dit wilt.

Cookies
Een cookie is een klein bestandje dat door deze website wordt meegestuurd en door jouw browser op de harde schijf van de computer wordt geplaatst. De informatie die in de cookie is opgeslagen kan weer naar deze website teruggestuurd worden, wanneer je de site opnieuw bezoekt. 

Ik krijg hieruit geen informatie, dit gaat volledig buiten mij om. Bovendien wordt er bij opening van de site elke keer een melding gegeven van cookies. 

Social media knoppen 
Op www.miekequilt.blogspot.com  staan social media buttons. Door deze buttons kan je artikelen delen op een social media platform.  De meeste social media kanalen werken met cookies. Ik heb geen invloed op hoe zij de cookies plaatsen. Lees de privacy verklaringen van de betreffende social media kanalen om te weten wat zij met de verzamelde informatie doen. 
Cookies uitschakelen en verwijderen 
Je kunt cookies uitschakelen en verwijderen via je browserinstellingen. In de help-functie van je browser kun je vinden hoe je dit moet doen.
Meer informatie?

Wil je meer informatie over de privacywet? Op de website Autoriteitpersoonsgegevens kun je hier meer informatie over verkrijgen. 

Deze privacy verklaring is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid opgesteld. Mocht je toch nog aanleiding zien voor een aanvulling, dan zie ik deze graag tegemoet op miekequilt@hotmail.com

Bovenstaande privacyverklaring is opgesteld met dank aan Janine van Simpelrijkleven.

2 opmerkingen:

  1. 't Is allemaal wat hè, de privacy wet?! Aan de ene kant kan ik het ook goed begrijpen. Jij hebt in ieder geval duidelijk gemaakt aan jouw lezers hoe je er mee omgaat. Goed gedaan, Mieke! 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Salades zien er lekker uit. Ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen