donderdag 27 juni 2013

WAT ALS

Wat als is de rode draad waar het allemaal om gaat in het boek: Create your own free-form quilts van Rayna Gillmann.
Zij maakt "therapiestroken": als ze het even niet ziet zitten, pakt ze haar lappenbak (waar allemaal stroken van 6 inch in liggen) en gaat de stroken snijden en aan elkaar naaien.
Ze bewaart ook allerlei "lelijke" lappen, want, je kunt er altijd stroken van maken. En zelfs oude quilts, kleine stukjes stof en Ufo's moeten er aan geloven.
Dit boek heb ik al een paar jaar, en ik kijk er altijd met veel plezier in, maar iets maken....?
Want al die kleuren, en het is schots en scheef en.... maar wacht eens, wat als... ik gewoon eens ga beginnen, gewoon in mijn lappenvoorraad duik, gewoon allerlei stroken willekeurig aan elkaar naai.
Ja, dan krijg je dit:

En daar word ik toch vrolijk van. Het is natuurlijk niet zo, dat ik nu al deze blokken aan elkaar ga naaien, maar als therapie werkt het goed!!
Na het drukke jaar dat achter ons ligt, heb ik ineens weer licht en lucht in mijn hoofd en ga ik rustig verder.
Hier nog twee details:


Misschien inspiratie voor jou??
Ik ga nog even door hoor.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Mindless sewing.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep

    ik vind dit super,
    ga eens opzoeken of het boek nog te koop is

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt me zeker weer inspiratie gegeven.
    En de tijd die daar voor nodig is? Die is ook wel te vinden, denk ik.
    Lieve groet van Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je blogvisite en de link voor de tas! Veel plezier met de strookjes! Mooi weekend, liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen