donderdag 18 november 2010

SHIBORI

Vorige week hebben we weer stof geverfd,maar dan met de Shibori techniek.
Het was heel spannend.
We moesten stof vouwen en verven:

In een andere lap moesten knikkers,maar ik gebruikte knopen. Dan stevig afbinden.
O,wat had ik een spijt dat ik mijn lapje helemaal vol had gedaan.Want thuis moest ik al die touwtjes weer losknippen. Maar wat is het een mooie lap geworden!!

Dat vouwen is leuk,je hebt geen idee hoe het gaat worden. Dit is het resultaat:

En als laatste stof om een plastic buis winden,touw erom en ook dat moest geverfd.


I've been dying with Shibori. I love the results.

3 opmerkingen:

  1. Ziet er geweldig uit Mieke en zo te zien was je weer bij Ans in het atelier. Prachtige lappen heb je gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn prachtig. Heel mooi. Moet ik ook eens proberen met knopen, of knikkers gaat vast ook wel denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat is die lap met knopen mooi geworden. Het is inderdaad een hoop gepruts maar het resultaat van je shibori werk mag er zijn.
    gr.mia

    BeantwoordenVerwijderen